Jak dwukrotnie zwiększyć sprzedaż dzięki zatrudnieniu presalesa?

  Skuteczny handlowiec poszukiwany! Wymagane kilkuletnie doświadczenie w branży, poparte sukcesami, wysokie umiejętności sprzedażowe i chęć do pracy. Tak można streścić większość ogłoszeń rekrutacyjnych na handlowca. Nie ma co się dziwić, pozyskanie dobrego specjalisty może sprawić pracodawcy spore trudności. W końcu po wielu tygodniach rozmów, dokładnej selekcji i weryfikacji, znajdujemy odpowiedniego specjalistę od sprzedaży. Wtedy…

Czytaj dalej

Sprawdź, czy potrafisz zaplanować sprzedaż na 2021 rok

Plan jest niczym, planowanie jest wszystkim! Ta parafraza słów Dwighta Eisenhowera w kontekście przygotowań do wojny ma swoją analogię w sprzedaży i rozwoju biznesu. Jak chcesz zwiększyć swoją sprzedaż w 2021 (a wierzę, że chcesz) to musisz to zaplanować.  Jednak zanim zaczniesz planować, zweryfikuj czy masz do tego dane i informacje, bo plan sprzedaży to…

Czytaj dalej

Dlaczego sprzedaż to proces?

Wielu przedsiębiorców mylnie zakłada, że rozwiązaniem wszystkim problemów ze sprzedażą będzie przyjęcie doświadczonego handlowca. Jednak nawet najbardziej lotny sprzedawca, wyposażony w bazę klientów, służbowy sprzęt, samochód i najlepszej jakości materiały handlowe nie odwróci wielomiesięcznych zaniedbań firmy.   Przedsiębiorcy chcieliby, aby zatrudnienie nowego sprzedawcy natychmiast podwoiło obroty i zwolniło zarządców z obowiązku obsługi klientów. Jednak wprowadzenie…

Czytaj dalej

Marketing inboundowy – wady i zalety

W poprzednich artykułach dowiedzieliście się już, jak wygląda podział na inbound i outbound marketing, a także jak działa i jakie są zalety i wady outbound marketingu. Dziś ostatni wpis z tego zakresu.    Jeżeli chcesz przeczytać poprzednie artykuły, możesz zrobić to tutaj: Marketing inboundowy czy outboundowy — co lepsze? Marketing outboundowy – wady i zalety? …

Czytaj dalej

Marketing outboundowy – wady i zalety

  W oparciu, o jakie działania powinniśmy budować sprzedaż w naszej firmie. Pierwsza część artykułu: Marketing inboundowy czy outboundowy — co lepsze?    Powiedzieliśmy już sobie, czym różni się marketing inboundowy od outboundowego. Dziś chciałbym z Wami omówić, jakie są zalety i wady kanału outboundowego.   Nie ma co ukrywać, żyjemy w czasach, gdzie konkurencja…

Czytaj dalej

Marketing inboundowy czy outboundowy — co lepsze?

 W oparciu, o jakie działania powinniśmy budować sprzedaż w naszej firmie?    Dziś postaramy się pokazać zalety i wady obu kanałów. Marketing wchodzący czy przychodzący? Jak efektywnie wykorzystać te kanały w firmie? Jednak zanim zaczniemy… Doprecyzujmy sobie czym jest marketing inboundowy, a czym outboundowy.   Marketing przychodzący   Jak mówi definicja inbound to „marketing przychodzący”,…

Czytaj dalej

Dlaczego marketing dostarcza słabej jakości leady, a sprzedaż zbyt wolno je obsługuje?

Realia współpracy działu marketingu i sprzedaży   Każdy, kto pracował w dziale marketingu lub sprzedaży sam spotkał się bądź słyszał o pewnych dysfunkcjach pomiędzy działami. Z jednej strony sprzedawcy i marketerzy polegają na sobie nawzajem, z drugiej strony ich niezależność i odmienne cele mogą pozostawić luki procesowe i komunikacyjne. To bardzo osłabia zdolność do osiągnięcia…

Czytaj dalej

Strategia marketingowa dla firm fotowoltaicznych

Fotowoltaika staje się coraz ważniejszą technologią energetyczną, wykorzystywanie naturalnej energii słonecznej wpisuje się w nurt myślenia ekologicznego. Zapotrzebowanie jest duże, podobnie jak duża jest konkurencja, dlatego na rynku fotowoltaicznym robi się naprawdę gorąco. Aby efektywnie wykorzystać potencjał, producenci paneli fotowoltaicznych powinni działać wedle ustalonej strategii marketingowej. Jest o co walczyć! Ostatnie dane pokazują, że szacowany wzrost…

Czytaj dalej

Polowanie na jakościowe leady B2B

Większość właścicieli małych firm odnoszących sukcesy wie, że poszerzanie bazy klientów i rozwijanie działalność to stały element kręcącej się biznesowej machiny. Rozwój biznesu i przekraczanie kolejnych progów zysku jest trudnym i długotrwałym procesem. Jednym z fundamentalnych elementów rozwoju biznesu jest dostęp do stałego strumienia leadów sprzedażowych. Jak generować leady, za co powinien odpowiadać dział marketingu…

Czytaj dalej

7 zasad prowadzenia efektywnej telekonferencji biznesowej

Telekonferencje są prostą i naturalną metodą budowania relacji biznesowych, jednak bez odpowiednich przygotowań mogą okazać się stratą czasu… Co zrobić, aby spotkania tego typu nie przerodziły się w niekontrolowane przekrzykiwanie się. Jeśli jesteś organizatorem takich spotkań, to Twoją odpowiedzialnością jest koordynacja i zapanowanie nad uczestnikami. Nie wiesz jak efektownie przeprowadzić biznesową telekonferencję? Przeczytaj 7 kluczowych zasad…

Czytaj dalej