MQL vs. SQL – Jak najprościej określić jakość leada?

Jak stworzyć strategie generowania leadów, aby dostarczone kontakty wykazały gotowość do współpracy handlowej? Samo generowanie potencjalnych klientów to początek, który nie gwarantuje sukcesu sprzedażowego. Istotnym elementem w strategii będzie współpraca marketingu i sprzedaży, jasna definicja leada oraz standard jego obsługi. Bardzo często na linii zespół sprzedaży – zespół marketingu występują zgrzyty, które można podsumować następującymi…

Czytaj dalej

Jak zacząć rozmowę z zimnym leadem? Cold call na zimno.

Jak rozmawiać z klientem po raz pierwszy? Jeśli nigdy nie pracowałeś na zimnych leadach, to nic dziwnego, że nie jest to w pełni intuicyjne jak zacząć taką rozmowę. Bez względu, czy masz doświadczenie wielu lat w sprzedaży, czy dopiero zaczynasz, zimny telefon wywołuje szybsze bicie serca. Za cel powinniśmy postawić otwarcie klienta na rozmowę i…

Czytaj dalej

Jak poinformować sektor B2B, że istniejesz? Dotrzyj do zdefiniowanej grupy docelowej.

Każda firma z sektora B2B musi mierzyć się z wyzwaniem dotarcia do swojej grupy docelowej. Poszukując nowych klientów, musimy uzbroić się w szereg działań, które przeprowadzą ich przez cały proces zakupowy. Dotarcie do klientów biznesowych wymaga, dotarcia do odpowiednich uczestników procesu decyzyjnego, edukacji i komunikacji. Przyjmijmy, że już wcześniej zdefiniowałeś grupę docelową własnej marki, wiesz,…

Czytaj dalej

Jak dwukrotnie zwiększyć sprzedaż dzięki zatrudnieniu presalesa?

Skuteczny handlowiec poszukiwany! Wymagane kilkuletnie doświadczenie w branży, poparte sukcesami, wysokie umiejętności sprzedażowe i chęć do pracy. Tak można streścić większość ogłoszeń rekrutacyjnych na handlowca. Nie ma co się dziwić, pozyskanie dobrego specjalisty może sprawić pracodawcy spore trudności. W końcu po wielu tygodniach rozmów, dokładnej selekcji i weryfikacji, znajdujemy odpowiedniego specjalistę od sprzedaży. Wtedy nadchodzi…

Czytaj dalej

Sprawdź, czy potrafisz zaplanować sprzedaż na 2021 rok

Plan jest niczym, planowanie jest wszystkim! Ta parafraza słów Dwighta Eisenhowera w kontekście przygotowań do wojny ma swoją analogię w sprzedaży i rozwoju biznesu. Jak chcesz zwiększyć swoją sprzedaż w 2021 (a wierzę, że chcesz) to musisz to zaplanować.  Jednak zanim zaczniesz planować, zweryfikuj czy masz do tego dane i informacje, bo plan sprzedaży to…

Czytaj dalej

Dlaczego sprzedaż to proces?

Wielu przedsiębiorców mylnie zakłada, że rozwiązaniem wszystkim problemów ze sprzedażą będzie przyjęcie doświadczonego handlowca. Jednak nawet najbardziej lotny sprzedawca, wyposażony w bazę klientów, służbowy sprzęt, samochód i najlepszej jakości materiały handlowe nie odwróci wielomiesięcznych zaniedbań firmy.   Przedsiębiorcy chcieliby, aby zatrudnienie nowego sprzedawcy natychmiast podwoiło obroty i zwolniło zarządców z obowiązku obsługi klientów. Jednak wprowadzenie…

Czytaj dalej

Marketing inboundowy – wady i zalety

W poprzednich artykułach dowiedzieliście się już, jak wygląda podział na inbound i outbound marketing, a także jak działa i jakie są zalety i wady outbound marketingu. Dziś ostatni wpis z tego zakresu.    Jeżeli chcesz przeczytać poprzednie artykuły, możesz zrobić to tutaj: Marketing inboundowy czy outboundowy — co lepsze? Marketing outboundowy – wady i zalety? …

Czytaj dalej

Marketing outboundowy – wady i zalety

W oparciu, o jakie działania powinniśmy budować sprzedaż w naszej firmie. Pierwsza część artykułu: Marketing inboundowy czy outboundowy — co lepsze?    Powiedzieliśmy już sobie, czym różni się marketing inboundowy od outboundowego. Dziś chciałbym z Wami omówić, jakie są zalety i wady kanału outboundowego.   Nie ma co ukrywać, żyjemy w czasach, gdzie konkurencja i…

Czytaj dalej

Marketing inboundowy czy outboundowy — co lepsze?

 W oparciu, o jakie działania powinniśmy budować sprzedaż w naszej firmie?    Dziś postaramy się pokazać zalety i wady obu kanałów. Marketing wchodzący czy przychodzący? Jak efektywnie wykorzystać te kanały w firmie? Jednak zanim zaczniemy… Doprecyzujmy sobie czym jest marketing inboundowy, a czym outboundowy.   Marketing przychodzący   Jak mówi definicja inbound to „marketing przychodzący”,…

Czytaj dalej

Dlaczego marketing dostarcza słabej jakości leady, a sprzedaż zbyt wolno je obsługuje?

Realia współpracy działu marketingu i sprzedaży   Każdy, kto pracował w dziale marketingu lub sprzedaży sam spotkał się bądź słyszał o pewnych dysfunkcjach pomiędzy działami. Z jednej strony sprzedawcy i marketerzy polegają na sobie nawzajem, z drugiej strony ich niezależność i odmienne cele mogą pozostawić luki procesowe i komunikacyjne. To bardzo osłabia zdolność do osiągnięcia…

Czytaj dalej