Jesteś odpowiedzialny za sprzedaż usług lub produktów? Zastanawiasz się, jak pozyskać nowych klientów B2B dla Twojej firmy? Nasi eksperci z Interim Sales Managers znają odpowiedź na to pytanie i chętnie podzielą się z Tobą swoją wiedzą. Pomogą Ci realizować Twoje cele sprzedażowe, a w konsekwencji zwiększać przychody Twojej organizacji – wszystko dzięki aktywnemu pozyskiwaniu leadów. Pozyskiwanie klientów B2B to nasza specjalność!

Dlaczego to odpowiedzialne zadanie warto powierzyć właśnie nam? Odbyliśmy już ponad 10 000 godzin rozmów handlowych i pozyskaliśmy ponad 5 000 leadów biznesowych – zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Skontaktuj się z nami, by dowiedzieć się więcej o nas i o technikach naszej codziennej pracy. Napisz do nas na adres biuro@interim.pm lub zadzwoń pod numer +48 725 830 001.

 

Pozyskiwanie klientów biznesowych – ciężki orzech do zgryzienia

Pozyskiwanie nowych klientów B2B jest bez wątpienia o wiele trudniejszym zadaniem niż utrzymanie tych obecnych i ewentualne do sprzedaż  im kolejnych produktów z Twojej oferty. Wynika to m.in. stąd, że w tym drugim przypadku docierasz do osób, które już Cię znają i mają do Ciebie zaufanie. W przypadku tych, z którymi nie miałeś do tej pory żadnych relacji, musisz poświęcić zdecydowanie więcej czasu oraz energii, aby przekonać ich do wyboru właśnie Twojej firmy.

Mówi się, że pozyskiwanie klientów B2B stanowi większe wyzwanie niż w przypadku większości firm obsługujących sektor B2C. Z czego to wynika? Choćby stąd, że  klienci biznesowi mają zazwyczaj szeroką wiedzę na temat samego rynku, a także cen poszczególnych usług lub produktów. Co więcej, często niska cena czy ładne „opakowanie” produktu nie wystarczy do tego, by przekonać ich do zakupu.

Klienci biznesowi zdają sobie doskonale sprawę z tego, że to właśnie oni zajmują uprzywilejowaną pozycję w „łańcuchu sprzedażowym”. Interesują ich konkretne, mierzalne korzyści oraz wartości, jakie otrzymają dzięki współpracy z konkretnym podmiotem. Nie boją się też zadawania trudnych pytań ani negocjowania cen.

Pozyskiwanie klientów B2B – nasze metody

Jeśli pracujesz w branży B2B, wiesz dobrze, jak dużym wyzwaniem jest pozyskiwanie klientów biznesowych. Zastanawia Cię, jakimi metodami osiągamy ten cel w Interim Sales Managers?

Przede wszystkim skupiamy się na działaniach kompleksowych – wykorzystujemy różne kanały dotarcia, w zależności od tego, gdzie przebywa i z jakich mediów korzysta zdefiniowana przez nas grupa docelowa i jej poszczególne części.

W naszej codziennej pracy najczęściej wykorzystujemy następujące kanały i metody pozyskiwania klientów B2B:

  • LinkedIn – pozyskiwanie klientów B2B dzięki budowaniu relacji 

Jeszcze niedawno sposobów na to, jak pozyskać nowych klientów biznesowych wcale nie było tak wiele. Dziś w epoce Internetu i mediów społecznościowych pojawiły się nowe możliwości, które możemy wykorzystać w celu sprzedaży swojego produktu czy usługi. Taką opcję daje m.in. LinkedIn, czyli międzynarodowy serwis społecznościowy, który powstał właśnie z myślą o nawiązywaniu kontaktów zawodowo-biznesowych. Na LinkedIn jest już ponad 500 milionów kont.

Jak pracujemy w tym kanale? Na samym początku identyfikujemy sektor, w którym działa Twoja grupa docelowa. Następnym krokiem jest  nawiązanie z konkretnymi osobami bezpośredniego kontaktu.

  • Cold Calling 

Pozyskiwanie klientów biznesowych za pomocą tradycyjnych rozmów telefonicznych wcale nie odeszło do lamusa. Wbrew pozorom to wciąż skuteczna metoda – o ile oczywiście cały proces jest prowadzony przez doświadczonych i przeszkolonych odpowiednio pracowników.

Dzięki tzw. zimnym telefonom (ang. cold calling) docieramy do osób decyzyjnych: właścicieli firm, kierowników oraz managerów wyższego szczebla czy innych zidentyfikowanych przez nas wcześniej osób. W czasie rozmowy aranżujemy kolejne spotkanie – czy to w cztery oczy, czy też za pośrednictwem Skype’a czy telefonu.

  • Cold Mailing

Kolejnym sposobem na to, jak pozyskać klienta jest spersonalizowana kampania mailingowa, czyli tzw. cold mailing. Dzięki „zimnym mailom” nie tylko docieramy do potencjalnego klienta, ale również mamy okazję dowiedzieć się o jego opinii na temat konkretnej usługi albo produktu.

Pozyskiwanie nowych klientów B2B to złożony proces!

Zastanawiasz się, jak krok po kroku pracujemy nad tym, jak zdobyć nowych klientów biznesowych dla Ciebie i Twojej firmy? Na początku poznajemy szczegółowo Twój produkt, oczekiwania oraz definiujemy cele. Następnie określamy grupę docelową, osoby decyzyjne, a także ich etap gotowości do zakupu. Identyfikujemy także najlepsze kanały, dzięki którym możemy do nich dotrzeć i budujemy pełną komunikację wokół Twojej usługi lub produktu.

Do naszych zadań należy również ułożenie lejka sprzedażowego oraz wspólne wypracowanie modelu biznesowego. Otrzymasz od nas również obszerny raport, z którego dowiesz się, jak rynek odbiera Twoją ofertę, poznasz nasze wnioski i rekomendacje. Wszystko zostanie uzupełnione i poparte odpowiednimi danymi liczbowymi z efektów prowadzonej przez nas kampanii. A wszystko, aby pozyskanie klientów B2B z każdym miesiącem szło coraz lepiej!

Nie przegap szansy – już teraz zacznij napełniać swój lejek sprzedażowy wraz z ekspertami Interim Sales Managers!