Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania. O co pytają klienci? Co budzi największe wątpliwości? Co powinien wiedzieć świadomy klient? ↷

 

  1. Co to jest lead?

To dane kontaktowe do konkretnej osoby w firmie, która po zainicjowaniu przez nas rozmowy jest otwarta na dalsze rozmowy o produkcie z Twoim handlowcem. Do Twojego działu sprzedaży zostaje przekierowana osoba, która na pierwszą prezentację oferty odpowiedziała: 

  •  „Tak, produkt/ usługa/ brzmi interesująco LUB problem, który rozwiązuje ten produkt, jest mi znany.
  •  “Jestem otwarty na dalszą rozmowę z handlowcem o tym temacie”

Po pozytywnej odpowiedzi umawiamy konkretną osobę taką na rozmowę z Twoim handlowcem i proces jest już kontynuowany u Ciebie w firmie.

 

 2. Jak generujecie leady?

Wykorzystujemy do tego wszelkie aktywne formy wyjścia do klienta, czyli telefon (cold calling), mail (cold mailing), LinkedIn (social selling). Najlepsze efekty osiągamy, łącząc działania i przeplatając kanały ze sobą. Dzięki takiej synergii możemy osiągać tak wysokie konwersje na leada i dostosowywać je w zależności od grupy docelowej, do której chce docierać dana firma. Odpowiednie dostosowanie metody dotarcia do grupy docelowej umożliwia dotarcie do osoby decyzyjnej niemal w każdej branży. 

 

3. Jaka jest konwersja na leada?

Standardowo większość firm  osiąga 2 – 5% konwersji na leada. Prowadzone przez nas kampanię mają wyższą skuteczność, między 8 a 14%. Ostatecznie na konwersję wpływa wiele czynników, zależy ona jednak zawsze od jakości produktu klienta, od tego, w jaki sposób produkt rozwiązuje problemy danej grupy docelowej. Nie bez znaczenia jest też sezon oraz bieżące tendencje rynkowe. 

 

4. Jaka będzie jakość dostarczonych leadów? 

Wartość leada deklaruje przede wszystkim jego responsywność na przeprowadzenie spotkania i poziom wiedzy o temacie i celu tego wydarzenia, często zdarza się, że leady są kategoryzowane według kryteriów szansy sprzedażowej.

 

Na tzw. jakość leada wpływ ma wiele czynników, główne to: 

  • konkretność zdefiniowania grupy docelowej (im szersza grupa docelowa, tym niższa jakość leada, gdyż coś, co jest dla “wszystkich co potrzebują”, nie koniecznie da jakościowe leady), 
  • osoba decyzyjna, kryteria, jakie firma musi spełniać, aby być Waszym klientem (im więcej tym zwykle trudniej znaleźć kogoś, kto wpisze się we wszystkie kryteria). 

 

5. Co, jeśli nie uda się wygenerować leadów? 

Na samym wstępie kampanii każdy klient zostaje przydzielony do dedykowanego Project Leadera, który dba jakość całego procesu. Taka osoba trzyma rękę na pulsie i monitoruje postępy. W momencie, gdy zobaczy problemy z ilością leadów, będzie w stanie na bieżąco korygować i zmieniać założenia kampanii. Project Leader jest w stałym kontakcie z klientem, wspólnie pracują nad udoskonaleniami, o minimalizuje ryzyko braku konwersji. 

 

6. Czy dajecie jakieś gwarancje?

Oczywiście, jesteśmy w stanie udzielić indywidualnych gwarancji w zależności od zakresu i świadomości klienta. Przykładowo o ile udzielenie gwarancji na konwersję sprzedaży z leada może być trudne do realizacji, o tyle, gwarancja zgodności leada z zamówieniem będzie niemal standardem.  

7. Czy każdy dostarczony lead kupi mój produkt?

Kampania lead generation dostarcza rozmów handlowych, a to rodzi szansę na podpisanie umowy i finalnie na sprzedaż. Trzeba pamiętać, że żaden kanał pozyskiwania leadów nie daje 100% konwersji sprzedażowej. Warto policzyć ile spośród wszystkich ostatnich 10, 20 czy 100 rozmów handlowych realnie zakończyło się podpisaną umową. Będzie to dobry punkt odniesienia, jakiej konwersji można się spodziewać.

 

8. Jaki jest minimalny czas współpracy?

Minimalny czas trwania kampanii to 2 miesiące. Działania wychodzące prowadzone przez Interim Sales Managers mają na celu zapewnić stały dopływ nowych leadów dla działu sprzedaży. Z tego powodu w strategii warto popatrzeć na kampanie w perspektywie długoterminowej i stałą pozycję w budżecie marketingowym. Kampanie outboundowe są bardzo dobrym na uzupełnienie działań inboundowych, gdy mimo podnoszenia budżetu nie jesteśmy w stanie pozyskać jakościowych leadów. Kampania outboundowa na pewnym etapie rozwoju firmy powinna być standardem, aby wystarczająco szeroko zadysponować swój rynek i dopływ rozmów dla handlowców. Jeżeli jednak chcesz przetestować lub wykonać dedykowaną kampanię, dobrze dać jej 2, 3 miesiące na rozpęd i wykonanie follow upów. 

 

 

9. Czy Interim Sales Mangers ma przygotowane gotowe bazy firm, które byłyby potencjalnie zainteresowane moim produktem? 

Nie korzystamy z gotowych baz, zawsze tworzymy je indywidualnie pod klienta. Do prowadzonych przez nas kampanii pozyskujemy bazy z różnych źródeł. Ważnym jest dla nas aby były zawsze legalne, stąd często są to jedynie publiczne dane firm zamieszczone choćby na ich stronach www. Aby jednak wygenerować dla Ciebie leada, musimy podjąć szereg prób kontaktu, aby zdefiniować zaineresowanie. Kampania jest wiec zawsze szyta tak, jakbyśmy byli Twoim pracownikiem, a nie zewnętrzną firmą. Nie mamy listy firm, do których gdy się odezwiemy, umówią się z góry na spotkanie.

 

 

10. Kampanie wychodzące a RODO — jak to wygląda? 

Spełniamy wszystkie wymagane przez RODO  i inne ustawy o ochronie danych osobowych.. Dbamy  zwłaszcz o wypełnianie obowiązku informacyjnego w stosunku do osoby, z którą się kontaktujemy. Każda wyselekcjonowana osoba wyrażająca chęć kontaktu ze strony naszego klienta zostaje poinformowana w formie trwałej o podmiocie oraz zakresie przetwarzania jej danych osobowych tym samym wypełniając narzucone regulacje.   

 

 

11. Czy mogę zatrzymać kampanię?

Tak, kampania może zostać wstrzymana jeden raz w trakcie trwania umowy. Warto jednak liczyć się ze stratami. W niektórych sytuacjach wstrzymanie może oznaczać utratę jakościowych leadów. Jeżeli ktoś poprosił nas o kontakt za 3 tygodnie, bo wtedy będzie miał więcej czasu i chętnie o temacie porozmawia, a my zastopujemy kampanię, obiecana rozmowa się nie odbędzie. Każde działania marketingowe wymagają rozpędu, skutecznie działa to, co jest odpowiednio zoptymalizowane. Wstrzymywanie i ponowne „odpalanie” kampanii może wpłynąć na wahania konwersji. 

 

 

 

12. Czy mogę dostać 5 leadów na test?

Tak, taki test jest możliwy. 5 leadów to jednak bardzo mała skala do wyciągania wniosków i ocenienia potencjału na sprzedaż. Standardem jest zakładanie konwersji na sprzedaż na poziomie 10%. Przy takich liczbach, statystycznie, pozyskasz 0,5 klienta. Dlatego tak ważne jest, aby odbyć tych rozmów więcej i wtedy określić, czy faktycznie jakość leadów jest zadowalająca. 

 

 

13. Czy docieracie też do klientów indywidualnych (B2C)?

Nasze działania są skupione na docieraniu  do sektora B2B. Rynek klientów indywidualnych wymaga często masowych działań i jest obsługiwane przez duże Call Center specjalizujące się w tego typu zadaniach. W swoich kampaniach skupiamy się na precyzyjnym targetowaniu, pracy na rozbudowanych lejkach sprzedażowych i dostarczaniu wysokokalorycznych kontaktów b2b.  

 

 

14. Skoro Wasze leady są dobre, czemu nie rozliczacie się z % od sprzedaży?

W swoich działaniach mamy jasno postawione cele. Finalna sprzedaż jest uzależniona od sposobu i jakości obsługi klient wewnątrz Twojej firmy. Bardzo dużo zależy od otwartości na negocjacje, procesowości handlowca i wielu innych czynników, na które my — generując leady — nie mamy wpływu. Jeśli masz wyzwania po stronie procesu sprzedaży także mamy dla  Ciebie rozwiązanie. Oferujemy outsourcing sprzedaży dla firm, dzielimy się swoją wiedzą w zakresie prowadzenia rozmów handlowych. W swoim zespole mamy świetnych handlowców, którzy realizują projekty dla naszych klientów. Jesteśmy w stanie przeprowadzić audyt sprzedaży w Twojej firmie, a także realizować zdalnie projekty sprzedażowe. 

 

 

15. Dlaczego przed rozpoczęciem kampanii powinienem znać unikalną wartość mojej marki lub produktu? Czy bez tego działania lead generation mają sens?

Pamiętaj, że w działaniach outboundowych trafiamy do firm, które nie szukają Twojego produktu, bo albo nie wiedzą, że dane rozwiązanie istnieje, albo nie znają Twojej marki. Przy otwieraniu relacji z potencjalnych klientem bardzo ważne jest, aby czymś się wyróżnić, zaciekawić i zainteresować. Outbound jest pierwszym krokiem.  Dlatego nie należy nastawić się na szybką i jednorazową sprzedaż, ale na budowanie relacji z klientem, który może docelowo zdecydować się na współpracę po wielu miesiącach. Nie da się dwa razy zrobić pierwszego wrażenia, dlatego od tego, jaki będzie inicjujący kontakt może zależeć finalna sprzedaż.

 

 

16. Co jest skuteczniejsze – mail czy telefon?

Oczywistą odpowiedzią jest – to zależy.Ogromne znaczenie ma tu specyfika branży i grupy docelowej. Są branże gdzie znacznie szybciej i skuteczniej dotrzemy przez mail (przykładem mogą być działy HR w korporacjach czy prezes firmy) inni są natomiast dużo bardziej uchwytni pod telefonem (przykładem może być jak dyrektor produkcji, czy office manager).

 

 

17. Czy aby wystartować kampanię muszę mieć swoją bazę?

Nie, jeśli nie posiadasz bazy, nasz zespół przygotuje bazę. Pozyskamy dla Ciebie listę firm do kontaktu, dobudujemy do niej numery telefonu i sukcesywnie będziemy uzupełniać bazę o kolejne informacje. Oczywiście jesteśmy w stanie pracować także na gotowej, dostarczonej przez Ciebie bazie.  

 

 

18. Czy sprzedajecie bazy?

Nie, tworzenie baz nie jest częścią naszego biznesu. Kompletujemy bazy wyłącznie dla naszych klientów, którym prowadzimy kampanię. 

 

 

19. Lepiej wyoutsourcować temat umawiania spotkań czy zbudować własny dział/ zatrudnić dedykowaną osobę?

Zbudowanie własnego działu to niewątpliwie kusząca propozycja. Pamiętajmy, że tworząc, taki dział musimy wziąć pod uwagę: koszt zatrudnienia pracownika, ale i stanowisko pracy, sprzęt, systemy, bazy itp. W koszty powinien być wliczony także stały nadzór nad kampanią, bieżące wprowadzanie usprawnień i rozliczanie pracownika. Zlecenie tych działań na zewnątrz dla większości firm i managerów jest wygodniejszą opcją. W Interim Sales Managers robimy to na co dzień, mamy handlowców i marketingowców z kilkuletnim doświadczeniem, który pomogą dopasować rozwiązanie do warunków Twojej firmy. Jesteśmy w stanie przejąć pewne procesy, ale też wspierać Cię w budowaniu wewnętrznego zespołu. 

 

 

20. Czy swoje działania kierujecie do konkretnych branż?

Skupiamy się na tym, co robimy najlepiej 🙂 Specjalizujemy się w docieraniu do firm produkcyjnych, międzynarodowych z siedzibą w Polsce. Skupiliśmy się także na biurach rachunkowych i administracji państwowej. Jednak swoim portfolio mamy kampanie realizowane dla większości sektorów B2B. Aktualnie nie realizujemy projektów kierowanych do branży ubezpieczeniowej i telekomunikacyjnej

 

21. Lead generation co to jest? 

Są to działania polegające na aktywnym wychodzeniu do klientów, poinformowaniu ich o celu naszego kontaktu i nakreśleniu możliwości współpracy oraz zweryfikowaniu poziomu zainteresowania tematem. Celem działań lead generation jest umówienie spotkania/ rozmowy handlowej dla Twojego działu handlowego.

22. Lead sprzedażowy co to jest?

Lead sprzedażowy to osoba, która w drodze kontaktu telefonicznego, mailowego lub przez kanały społecznościowe potwierdzi występowanie danego problemu/potrzeby w firmie i jest otwarty na dalszą rozmowę nt. jego rozwiązania poprzez produkt/usługę zaoferowaną przez sprzedawcę.

23. Ile kosztuje jeden lead?

Zależenie od poziomu trudności jego wygenerowania, zainteresowania danym tematem, a więc przede wszystkim czasu, jaki trzeba poświęcić, ilości aktywności do wykonania, aby 1 został wygenerowany. Kwoty wiec mogą zaczynać się od 100 do nawet kilkuset złotych w przeliczeniu za leada.

24. Co to jest gorący lead?

To firma, która w toku kontaktu powiedziała: “Tak mamy dany problem i szukamy właśnie na niego rozwiązania. Bardzo chętnie porozmawiamy o ofercie”