Czekanie na to aż klient sam się do Ciebie zgłosi może być marnowaniem sporej szansy na zwiększenie przychodów i pozyskanie intratnych kontraktów. Coraz więcej przedsiębiorców, dyrektorów sprzedaży i marketerów zdaje sobie z tego sprawę, dlatego prowadzą oni aktywne działania mające na celu pozyskiwanie nowych leadów. Jedną z takich metod jest cold mailing.

Co robić, aby nasz mail był oryginalny, wyróżniający się i angażujący? Jak sprawić, by nasz odbiorca nie tylko go otworzył i przeczytał, ale również odpowiedział na niego, przez co będziemy mogli przejść do działań skierowanych na tzw. podgrzewanie leada?

Kampania cold mailingowa z Interim Sales Management

Nasz zespół zna receptę na sukces i chętnie się nim z Tobą podzieli. Zrealizowaliśmy ponad 80 kampanii, generując ponad 5 000 leadów dla firm z sektora B2B.

Współczynnik odpowiedzi na poziomie 59%? 31% konwersji z kontaktów na spotkania handlowe? Nawet 120 dodatkowych spotkań z potencjalnymi klientami w miesiącu?  To naprawdę możliwe!

Wypełnij nasz formularz kontaktowy, a nasz przedstawiciel skontaktuje się z Tobą i odpowie na Twoje wszelkie pytania. Możesz tez do nas napisać na adres mailowy biuro@interim.pm lub zadzwonić pod numer +48 725 830 001.

Outsourcing cold mailingu – czy i kiedy warto?

Wydawać by się mogło, że stworzenie zimnego maila jest dziecinnie proste i może zrobić to niemal każdy. Niestety, prawda jest zupełnie inna. Ile razy sam czytając wiadomość od nieznanej marki, pomyślałeś „O nie, znów chcą mi wcisnąć coś, czego nie potrzebuję”.

Niechęć czy obojętność wobec tego typu treści jest naprawdę częsta. Dlatego prowadząc kampanię cold mailingową w nieodpowiedni sposób, możemy więcej stracić niż zyskać. Nasi odbiorcy zamiast zainteresowania będą mieć negatywne skojarzenia z marką, którymi mogą również podzielić się z innymi. Dlatego przy prowadzeniu kampanii cold mailingowej trzymamy się sprawdzonych metod:

  • Poznajemy Twój produkt i potrzeby
  • Definiujemy i poznajemy grupę docelową oraz osoby decyzyjne
  • Uruchamiamy proces pozyskiwania leadów
  • Ewaluujemy i optymalizujemy działania
  • Dostarczamy kontakty i raport liczbowe z prowadzonych działań  

Będąc zupełnie szczerym: cold mailing to praca specjalistyczna, która wymaga dużo wiedzy i doświadczenia.

Dlatego jeśli nie mamy w zespole osoby, która posiada odpowiednie umiejętności w tworzeniu przekonujących treści marketingowych, ale też kompetencji miękkich, takich jak wejście w „buty” tego, kto będzie czytać naszą wiadomość, być może nie warto podejmować tych działań samodzielnie a zdecydować się na outsourcing. Cold mailing przyniesie wtedy z pewnością o wiele lepsze rezultaty.

Kiedy powinieneś zdecydować się na kampanię cold mailingową?

Choćby wtedy, kiedy chcesz dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców z grupy docelowej oraz zwiększyć ilość leadów wpływających do Twojej firmy. Tego typu działania – choć nastawione na generowanie przychodów i sprzedaży – stawiają także mocno na budowanie długotrwałej relacji z odbiorcą. Jest to związane przede wszystkim z faktem, że treści w cold mailingu są mocno spersonalizowane, a do konwersji nie zawsze dochodzi od razu po pierwszym kontakcie.

Cold mailing podobnie jak inne działania z zakresu e-mail marketing są łatwo mierzalne, jeśli chodzi o ich efektywność. Dzięki narzędziom możemy sprawdzać, ile wynosi współczynnik otwieralności naszych wiadomości, a jaki odsetek osób odpowiedział na naszego maila. Jeśli zatem oczekujesz realnej możliwości sprawdzenia efektywności działań marketingowych, cold mailing to coś, co powinieneś wziąć pod uwagę.

Czym jest skuteczny cold mailing?

Cold mailing to sposób dotarcia oraz pozyskiwania klientów i kontrahentów z wykorzystaniem wiadomości e-mail. W Polsce czasem używa się określenia „zimny mail”, co jest dosłownym tłumaczeniem angielskiego terminu. Cold mailing B2B oraz B2C to część działań marketingowych określanych mianem e-mail marketingu.

Co wyróżnia cold mailing spośród innych działań marketingowych? Przede wszystkim fakt, że jest to komunikacja bardzo spersonalizowana, często wręcz indywidualna. To znaczy skierowana do konkretnego odbiorcy, którego wcześniej wytypowaliśmy, a następnie –  umieściliśmy w naszej bazie. Po drugie, osoby, z którymi się kontaktujemy, nie spodziewają się kontaktu ze strony naszej marki. Bywa, że nazwa naszego brandu w ogóle nic im nie mówi. Jest to więc kontakt pierwszy, którego bardzo często nie poprzedzała żadna inna forma komunikacji marketingowej.

Kampania cold mailingowa – na co zwrócić uwagę?

Tworząc kampanię cold mailingową, warto zacząć od precyzyjnego zdefiniowania swojej grupy docelowej i stworzeniu dedykowanych komunikatów dla poszczególnych jej podgrup. W zdecydowanej większości przypadków odbiorcy naszych usług to osoby bardzo różne  – różniące się płcią, wiekiem, potrzebami i obawami wobec naszych produktów. To wszystko stanowi bardzo ważny trzon, który jest niezbędny do opracowania strategii cold mailingowej, która będzie przynosić realne korzyści.

Kolejną złota zasadą jest pamiętanie o tym, że piszemy do człowieka, unikajmy zatem bezosobowych zdań, które nie budzą żadnych emocji. I jeszcze jedno – na każdą wiadomość zwrotną musimy odpowiedzieć. Nie ma nic gorszego niż zaprzepaszczenie szansy na pozyskanie nowego klienta, kiedy ten wykazał wstępne zainteresowanie naszą ofertą.

Ciekawym zagadnieniem jest cold mailing B2B. Jest on sporym wyzwaniem ze względu na wymagającą grupę docelową, a także długi proces dojrzewania leada. Jak pokazują przykłady, mogą jednak one przynosić bardzo dobre skutki relacyjne  i oczywiście – sprzedażowe.

Wsparcie w kampaniach cold mailingowych?  

Chcesz dowiedzieć się, jak prowadzimy działania z obszaru cold mailingu? Narzędzia oraz techniki tej metody, to coś, co mocno Cię interesuje? Jeśli tak – zapraszamy do kontaktu z naszą firmą.

Nie zwlekaj! Nie pozwól, żeby Twoi klienci na Ciebie czekali!