Chyba każdy przedsiębiorca marzy o sytuacji, kiedy nie musi właściwie robić nic, aby zdobywać nowych klientów. Bez wątpienia daje to ogromny komfort wybierania tylko największych i najcenniejszych dla przychodów oraz prestiżu firmy klientów. Jednak rzeczywistość nie jest tak kolorowa, a do takiej sytuacji potrzebna jest odpowiednio duża baza potencjalnych klientów. Dlatego zdecydowana większość organizacji musi aktywnie i na rozmaite sposoby pozyskiwać, a wręcz walczyć o nowych klientów czy kontrahentów. Aby osiągnąć ten cel, wykorzystuje się najczęściej wiele metod – jedną z nich jest cold calling. Co to takiego i czy warto w ogóle wdrożyć go we własnej firmie? To bardzo dobre pytanie!
Kampania cold callingowa z Interim Sales Management
Nasza firma udowadnia, że cold calling to naprawdę efektywny sposób na generowanie nowych kontraktów. Zrealizowaliśmy ponad 80 kampanii, przeprowadzając 10 000 godzin rozmów handlowych, wygenerowaliśmy ponad 5 000 leadów dla sektora B2B
Współczynnik odpowiedzi od potencjalnych klientów na poziomie 59%? 31% konwersji z kontaktów na spotkania handlowe? Nawet 120 dodatkowych spotkań z potencjalnymi klientami w miesiącu? To naprawdę możliwe!
Chcesz porozmawiać z nami o takiej formie zwiększania sprzedaży? Napisz do nas wiadomość na adres: kontakt@interim.pl lub zadzwoń pod numer: +48 725 830 001!
Jak robić skuteczny cold calling?
Wbrew pozorom cold calling nie jest wcale łatwym zadaniem. Dlatego wytypowanie do tego osoby bez odpowiedniego przeszkolenia i przygotowania najpewniej nie przyniesie zadowalających efektów. Tego typu praca wymaga bowiem odpowiedniego doświadczenia osób prowadzących tego typu rozmowy, świetnej znajomości własnej oferty i ponadprzeciętnych umiejętności komunikacyjnych. Na co możesz liczyć z naszej strony:
- Poznajemy Twój produkt i potrzeby
- Definiujemy i poznajemy grupę docelową oraz osoby decyzyjne
- Uruchamiamy proces pozyskiwania leadów
- Ewaluujemy i optymalizujemy działania
- Dostarczamy kontakty i raporty liczbowe z prowadzonych działań
Znajomość i umiejętność wykorzystania w praktyce takich technik cold callingu jak dowód społecznej słuszności, odwzajemnianie czy konsekwencji z pewnością pomogą w osiągnięciu założonych przez Ciebie celów sprzedażowych i biznesowych.
Nierzadko przyda się również umiejętność odczytywania emocji, szybkiego „analizowania” rozmówcy, jego potrzeb, charakteru i intencji. Wszystko po to, by nawiązać z nim jak najlepsze relacje i wybrać scenariusz rozmowy, który będzie w jego przypadku najbardziej efektywny i skłoni go do konwersji. Nie ma co ukrywać: Cold calling wymaga też dużo pewności siebie, doświadczenia i determinacji.
Cold calling B2B – czy to może się udać?
W branży B2C cold calling jest czymś, z czym spotykamy się dość często. Czy takie działania sprawdzą się również w B2B? Segment B2B to bardzo specyficzny rynek. Grupa odbiorców jest bowiem niezwykle wymagająca, decyzje zakupowe podejmuje w sposób powolny i bardzo przemyślany, a na dodatek często proces decyzyjny obejmuje więcej niż jedną osobę.
W sektorze B2B kampania banerowa, post sponsorowany w mediach społecznościowych czy obecność na branżowych konferencjach może nie wystarczyć, aby wygenerować odpowiednią liczbę leadów, a tym bardziej – leadów, które skonwertują. Z tego właśnie powodu wyżej wymienione działania warto uzupełnić właśnie kampanią cold calling. Co mogą potwierdzić prowadzone przez nas z sukcesem kampanie B2B docierające do sektora BPO / SSC, firm IT, czy firm zatrudniających kilkuset pracowników tylko to potwierdzają.
Kampania cold calling – o czym warto pamiętać?
Mówiąc najprościej, cold calling (czyli tzw. „zimne telefony”) to metoda pozyskiwania nowych klientów poprzez rozmowę telefoniczną. Co istotne, są to rozmowy z osobami, które nie spodziewają się kontaktu z naszej strony, co więcej – najczęściej nie znają nawet naszej marki. Z tego też powodu bardzo ważne jest to, jak rozpoczynamy rozmowę. To właśnie w pierwszych sekundach rozmowy musimy przykuć uwagę osoby, która znajduje się „po drugiej stronie słuchawki” i spowodować, że nie rozłączy się, ale będzie chciała wysłuchać tego, co mamy jej do przekazania.
Dalej powinniśmy się przedstawić i dokonać swego rodzaju autoreklamy nas jako specjalistów oraz naszej marki i naszych produktów. Oczywiście cold calling to nie monolog, lecz rozmowa. Dlatego warto zadawać pytania odbiorcom, wykazać zainteresowanie jego opinią, chęcią poznania jego potrzeb czy problemów. Pozwoli to zbudować bliskość oraz zaufania pomiędzy osobą reprezentującą Twoją firmę a potencjalnym klientem. Nie nastawiaj się, że pierwsza rozmowa od razu zachęci rozmówcę do wydania kilkuset czy kilku tysięcy złotych – w końcu nikt nie chce kupować kota w worku. Zwieńczeniem pierwszej rozmowy powinna być propozycja spotkania lub umówienie się na kolejną rozmowę telefoniczną. Tylko wtedy nie zostaniesz odebrany jako nachalny telemarketer.
Do kogo mogę dotrzeć dzięki kampanii cold callingowej?
Tworząc kampanię cold calling, warto zacząć od dowiedzenia się, z kim właściwie chcesz nawiązać kontakt. Są to specjaliści, managerowie średniego szczebla, a może właściciele jednoosobowych firm? Dobrze zidentyfikowany odbiorca kampanii to niezbędny element każdych działań – również cold callingowych.
Jeśli wiesz już, do kogo ma dotrzeć Twoja kampania cold calling, warto pokusić się o stworzenie bazy osób, z którymi chcesz się skontaktować. Przydadzą się też badania grupy docelowej i wyodrębnienie kilku grup potencjalnych rozmówców.
Dzięki temu dla każdej z nich będziesz mógł przygotować dedykowany scenariusz, położyć akcent na innych korzyściach czy wreszcie – zaproponować inne produkty czy pakiety Twoich usług.
Poznaj szczegóły działań cold callingowych!
Oczywiście ważnych kwestii dotyczących cold calling, techniki, jakie można wykorzystywać w tego typu działaniach to temat rzeka. Zainteresował Cię ten temat? Chcesz wiedzieć więcej o kampaniach cold calling? Skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy, który znajdziesz w zakładce KONTAKT.
Znajdźmy wspólnie Twoich klientów – najwyższy czas, by usłyszeć ich głos w słuchawce!