Borykasz się z małą ilością leadów sprzedażowych? Chciałbyś zwiększyć grono swoich klientów i spowodować, że obecni zechcą przedłużyć umowę z Twoją firmą? Zastanawiasz się co możesz zrobić, aby zwabić potencjalnych klientów? Podpowiemy Ci jak zwiększyć sprzedaż b2b w firmie, przy jak najmniejszych nakładach sił, ale zdwojonej motywacji. Skorzystaj z naszych porad, a jeśli okażą się skuteczne – nawiążmy dłuższą współpracę! Zwiększenie sprzedaży B2B to nasza specjalność.

Kanały dotarcia, wspierające zwiększenie sprzedaży B2B

Kluczem do sukcesu jest oparcie strategii handlowej o budowę długotrwałej relacji z grupą docelową. W tym celu wykorzystujemy trzy, sprawdzone kanały dotarcia:

  • LinkedIn – identyfikujemy sektor, w którym działa Twoja grupa docelowa i nawiązujemy bezpośredni kontakt,
  • Cold Calling – docieramy do osób decyzyjnych, a także managerów najwyższej klasy, którzy są obecnie aktywni zawodowo i aranżujemy spotkanie,
  • Cold Mailing – dzięki spersonalizowanej kampanii, docieramy do potencjalnego Klienta i poznajemy jego opinię na temat produktu czy usługi.

Krzyżując ze sobą wspomniane kanały (CC + CM), niewątpliwe maksymalizujemy szanse dotarcia i nawiązanie relacji biznesowej z osobą decyzyjną w danej firmie, zwłaszcza jeżeli grupa Klientów jest relatywnie niewielka. W efekcie możemy pozyskać wartościowe leady sprzedażowe, które w dalszej perspektywie przełożą się na realne kontrakty i korzyści finansowe.

Jak rozwinąć sprzedaż w firmie? Jak działa zewnętrzny dział handlowy?

Zaczynając od ułożenia i zweryfikowania procesu dotarcia do zdefiniowanej grupy docelowej, zainteresowania jej Twoim produktem bądź usługą i finalnie – dostarczenia spotkań handlowych (leadów). Właśnie tym, zajmujemy się na co dzień, działając jako zewnętrzny dział handlowy. Wykonując wszystkie te czynności w podanej kolejności, pomagamy naszym Klientom w realizacji celów handlowych i sprzedaży B2B. Oto, jak wygląda plan naszych działań w momencie rozpoczęcia współpracy:

  • Wsłuchujemy się w Twoją potrzebę
  • Poznajemy szczegółowo produkt, oczekiwania i cele
  • Określamy grupę docelową, osoby decyzyjne i ich gotowość do zakupu
  • Proponujemy kanały dotarcia
  • Budujemy komunikację dla Twojego produktu
  • Układamy lejek sprzedażowy i proces handlowy
  • Opracowujemy model biznesowy
  • Weryfikujemy, jak rynek reaguje na Twój produkt
  • Dostarczamy raport z działań wraz danymi liczbowymi, wnioskami i rekomendacjami

Budowanie procesów sprzedażowych – zwiększenie sprzedaży musisz zacząć od planu 

Proces handlowy to ciąg następujących po sobie kroków, które podejmuje zespół handlowców, aby przeprowadzić potencjalnego Klienta od początkowego stadium sprzedaży do zamkniętej transakcji. Jednak tylko dobrze sprecyzowany plan działań może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży B2B. Dlatego dokładamy wszelkich starań, żeby opracować go z jak największą dokładnością i w przyszłości móc z łatwością przewidywać efekty finansowe, które zasilą firmowe konto. Oto poszczególne działania na etapie budowania kampanii, które możesz wdrożyć do swojej firmy:

  1. Opracowanie komunikacji oraz przygotowanie skryptów rozmowy
  2. Stworzenie procesu
  3. Kontakt mailowy / telefoniczny z Klientem
  4. Follow up (ponowny kontakt) w odpowiednim terminie wszystkich skontaktowanych firm
  5. Umówienie rozmowy telefonicznej lub spotkania i przekazanie danych do zainteresowanej firmy
  6. Rozmowa z Klientem i ofertowanie
  7. Podpisanie umowy

Dlaczego warto z nami współpracować? 

Potrzeby każdego Klienta rozpatrujemy indywidualnie, dostosowując naszą ofertę do jego aktualnych oczekiwań. Specjalizujemy się w zwiększeniu sprzedaży usług, wobec czego proponujemy szereg rozwiązań i innowacyjnych możliwości, które pomogą w realizacji celu handlowego.

Nasi klienci często borykają się z dwoma problemami. Jednym z nich jest brak czasu na działania sprzedażowe, a drugim – marketing już nie wystarcza. Dlatego jeśli Twoja firma zaangażowana jest w wiele procesów i brakuje Ci czasu, znajdziemy Twoich potencjalnych klientów i doprowadzimy ich do etapu, w którym Tobie pozostanie ofertowanie i podpisanie umowy.

Skuteczne zwiększenie sprzedaży B2B w praktyce!

Sprzedaż B2B, outsourcing usług Call Center, a także pomoc w przypadku komunikacji o produkcie bądź usłudze to te dziedziny, w których warto nam zaufać. Do tej pory współpracowaliśmy już z doświadczonymi przedsiębiorcami, docierając dla nich do międzynarodowych korporacji z sektora BPO/SSC i dużych firm, zatrudniających co najmniej 100 pracowników.
Priorytetem dla naszych klientów jest kontakt z osobami decyzyjnymi. W związku z tym docieramy do tych, którzy zajmują kluczowe stanowiska w firmie. Mogą to być managerowie, kierownicy, prezesi czy członkowie zarządu. W niektórych branżach zależy nam na kontakcie z osobami znajdującymi się na nieco niższych stanowiskach, ale również mające realny wpływ na decyzje zakupowe, np. dyrektorzy marketingu, sprzedaży czy HR. Mamy też doświadczenie w docieraniu do sektora publicznego i prywatnego oraz do osób na najwyższych stanowiskach. Przeprowadziliśmy już ponad 14 000 godzin rozmów handlowych, ale nie spoczywamy na laurach. Codziennie nawiązujemy nowe relacje biznesowe, poszerzając sieć swoich Klientów i pomagając im w zwiększeniu sprzedaży B2B.

 

Dlatego jeśli zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży, dotarciu do osób decyzyjnych i przewidywaniu efektów handlowych – jesteśmy do Twojej dyspozycji. Jeśli masz pytania, wypełnij formularz lub zadzwoń pod numer +48 537 363 916.

Potrzebujesz więcej wiedzy? Zapisz się na nasz newsletter, a raz w tygodniu otrzymasz na swoją skrzynkę, garść nowych informacji na temat pozyskiwania leadów B2B. Co ważne, możesz skierować e mail na naszą skrzynkę: kontakt@interimsales.pl, nasz ekspert udzieli darmowej konsultacji .

 Umów darmową konsultację z naszym ekspertem