Chciałbyś być w posiadaniu mocy, która pozwoli Ci przewidywać efekty sprzedaży? Borykasz się ze stresem kiedy stoisz przed podjęciem trudnej, biznesowej decyzji? Znamy sposób, który pozbawi Cię negatywnych emocji i pomoże w prognozowaniu przyszłych wyników handlowych. Przejdźmy przez proces planowania sprzedaży! Razem z nami budowanie procesu sprzedaży to gwarantowany sukces!

Od czego warto zacząć budowanie procesu sprzedaży?

…od uświadomienia sobie, na czym w ogóle polega to zjawisko. To przede wszystkim sposób na zorganizowanie działań zespołu sprzedażowego w zgrany system operacyjny. Tylko poprawne budowanie procesu sprzedaży odzwierciedli specyfikę funkcjonowania działu handlowego w Twojej firmie i pomoże Ci osiągać cele w zamierzonym terminie i budżecie. Oto trzy najważniejsze warunki skutecznego procesu sprzedaży B2B:

  • dopasowanie do roli sprzedażowej
  • zoptymalizowanie
  • właściwe wdrożenie (szkolenia, wskaźniki, narzędzia)

W budowaniu procesu sprzedaży niezbędne są też poszczególne etapy wprowadzenia procesu w życie:

  • analiza strategii
  • dobór narzędzi wspierających proces
  • ocena umiejętności potrzebnych do realizacji działań
  • rozwój wskaźników

Jak możemy Ci pomóc w budowaniu procesu sprzedaży?

Wychodzimy z założenia, że podstawą jakichkolwiek działań w branży handlowej jest skrupulatnie opracowany proces sprzedażowy, który możemy dla Ciebie przygotować. Już na samym początku dokładnie poznajemy Twój produkt lub usługę, grupę docelową oraz osobę z którą chcesz się skontaktować. W dalszej kolejności proponujemy najskuteczniejsze kanały dotarcia oraz tworzymy plan komunikacji dostosowany do Twojego produktu. Analizujemy na bieżąco dane, żebyś mógł dostrzec realne wyniki i odpowiednio zaplanować lejek sprzedażowy. A na każdym etapie pracy, otrzymujesz od nas rzetelny raport, zawierający podsumowanie liczbowe, wnioski oraz rekomendacje co do dalszych działań.

 

Jeśli jednak wciąż się zastanawiasz czy dobrym pomysłem jest zlecenie tych działań firmie zewnętrznej, przychodzimy z odpowiedzią: tak, gdyż dzięki temu unikniesz najczęściej popełnianych błędów. Szczególnie tych strategicznych, pojawiających się na etapie budowania procesu. Jeśli już wtedy coś pójdzie nie tak, bardzo szybko zetkniesz się ze spadkiem motywacji handlowców, którzy zorientują się, że proces, zamiast pomagać im w sprzedaży, wręcz im ją utrudnia.

O czym powinieneś pamiętać zaczynając budowanie procesu sprzedaży?

Proces sprzedaży powinien odzwierciedlać cele Twojej firmy, jednak co najważniejsze, muszą one iść w parze z potencjałem zespołu, który zapewni jak największe prawdopodobieństwo realizacji tychże celów. Dlatego dobry proces sprzedaży B2B to taki, który ma bezpośrednie przełożenie na ścieżkę zakupową potencjalnego Klienta. Jeśli więc obawiasz się, że nie będziesz w stanie samodzielnie budować procesu sprzedaży – służymy pomocą. Poza opisem czynności, o których przeczytałeś wyżej, zobacz jak pracujemy na poszczególnych etapach kampanii sprzedażowej:

  1. Opracowanie komunikacji
  2. Przygotowanie skryptów rozmowy
  3. Stworzenie procesu
  4. Kontakt mailowy / telefoniczny z Klientem
  5. Follow up w odpowiednim terminie wszystkich skontaktowanych firm
  6. Umówienie rozmowy telefonicznej lub spotkania i przekazanie danych do zainteresowanej firmy
  7. Rozmowa z Klientem
  8. Ofertowanie
  9. Podpisanie umowy

 

Dlaczego warto nam zaufać w budowaniu procesu sprzedaży?

Bo doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jakie rezultaty finansowe może przynieść przemyślany i skuteczny proces sprzedaży B2B. Współpracowaliśmy na tym polu z wieloma przedsiębiorcami, którzy po zakończeniu działań zaczęli osiągać nieporównywalne wyniki finansowe. Do tej pory przeprowadziliśmy ponad 10 000 godzin rozmów handlowych, pozyskaliśmy leady biznesowe (ponad 5 000!), docieramy do międzynarodowych korporacji z sektora BPO/SSC i dużych firm, zatrudniających co najmniej 100 pracowników. Możemy Cię skontaktować również z instytucjami publicznymi lub finansowymi, tj. z bankiem lub funduszem inwestycyjnym. Pomożemy również w kontakcie z osobami na najwyższych stanowiskach – dyrektorami, managerami, kierownikami działów, prezesami, właścicielami spółek czy z członkami Zarządu. Jeśli tylko chciałbyś skorzystać z naszych usług, zapraszamy do kontaktu. Nie czekaj aż lista Twoich klientów sama zacznie się napełniać – zacznij budować proces sprzedażowy już teraz!